Beste journalist,
Je kunt niet zomaar in het wilde weg aan de slag gaan. Er zijn een paar regels, rules. De werkwijze van deze opdracht is als volgt:
Ga met je groepje (de docent heeft groepjes ingedeeld) bij elkaar zitten.
Ga elk op zoek naar informatie over ‘generation Z’. Hiervoor kun je de bronnen gebruiken bij informatiebronnen, maar je mag ook zelf pagina’s zoeken.
Houd bij welke pagina’s je gebruikt voor je informatie. Maak aantekeningen bij de informatie die je leest. Beantwoord de volgende vragen voor elk stuk dat je leest:
Wie zijn volgens dit stuk de leden van generatie Z?
Welke eigenschappen hebben deze jongeren gemeen met elkaar?
Kijk samen met je groepje minimaal 1 van de filmpjes over generatie Z. Beantwoord ook voor dit filmpje bovenstaande vragen.
Leg dan met je groepje de informatie die je hebt opgeschreven bij elkaar. Vergelijk nu van minimaal 6 internetpagina’s en een filmpje de informatie over generatie Z met elkaar.
Bepaal samen welke informatie het meest overeenkomt en leg uit wie behoren tot generatie Z..
Bepaal samen welke informatie op de pagina’s het meest overeenkomt en maak een top 5 van eigenschappen voor generatie Z.
Maak een poster over generatie Z. Op deze poster komen de volgende zaken te staan (in het Engels!):
Wie zijn generatie Z?
Wat zijn de vijf belangrijkste eigenschappen van deze generatie?
Bespreek welke eigenschappen je vindt passen bij je leeftijdsgenoten en ook welke eigenschappen jezelf hebt.
Maak een kort verslag in het Engels over:
Hoe en waar je de informatie hebt gevonden.
Welke informatie je hebt gebruikt voor je presentatie.
Wat bij jou en je leeftijdsgenoten past.
Voel jij je onderdeel van generatie Z?
Verdeel rollen in je groepje, wie zegt wat tijdens de korte presentatie?
Hou een presentatie over jullie poster én je verslag.